ניתוח לייזר להסרת משקפיים נותן פתרון לראייה לקויה בגלל מספר במשקפיים, עם או בלי צילינדר, אבל לא מונע מיופיה תורשתית או בעיות עיניים עתידיות.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים (LASIK) הוא פתרון פופולרי עבור אנשים הסובלים מקוצר ראייה ולעיתים גם אסטיגמטיזם. ניתוח זה משפר משמעותית את איכות הראייה ומאפשר לחיות ללא תלות במשקפיים או עדשות מגע. עם זאת, חשוב לציין שניתוח לייזר אינו משפיע על נטייתם התורשתית של אנשים לפתח מיופיה, אינו מטפל באורך העין שמהווה סיבה עיקרית למיופיה ואינו מונע הורשה גנטית של מיופיה לצאצאים..

מיופיה, המכונה גם קוצר ראייה, היא תכונה גנטית המועברת מההורים לילדים. היא נגרמת על ידי צורת גלגל העין המתארכת יתר על המידה, מה שגורם לאור להתמקד לפני הרשתית במקום עליה. כתוצאה מכך אנשים עם מיופיה רואים מטושטש מרחוק (וברור מקרוב) וזקוקים לאביזר אופטי כדי להפחית את כוח העין המיותר.

ניתוח לייזר משנה את צורת הקרנית שהיא החלק השקוף הקדמי של העין על מנת לשפר את כוח שבירת האור. שינוי זה גורם לאור להתמקד נכון על הרשתית ומשפר את הראייה בצורה דומה לאפקט המתקבל ממשקפיים או מעדשות מגע.
עם זאת, ניתוח לייזר אינו משפיע על נטייתו התורשתית של האדם לפתח מיופיה. ילדים להורים הסובלים ממיופיה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את המצב בעצמם, גם אם הוריהם עברו ניתוח לייזר.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא פתרון יעיל לשיפור ראייה לקויה אצל אנשים הסובלים מקוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמטיזם. עם זאת, חשוב לציין שניתוח זה אינו פתרון לבעיה התורשתית של מיופיה. ילדים להורים הסובלים ממיופיה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את המצב בעצמם, גם אם הוריהם עברו ניתוח לייזר. לפני קבלת החלטה לגבי ניתוח לייזר, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים מוסמך ולשקול את כל היתרונות והסיכונים הכרוכים בו.

גם ילדים להורים ללא מיופיה עשויים לפתח את המצב. גורמים סביבתיים, כגון בילוי זמן ממושך מול מסכים, קריאה בתאורה לקויה וחוסר חשיפה לאור שמש, קשורים אף הם להתפתחות מיופיה.

חשוב שאנשים הסובלים ממיופיה ומתלבטים בניתוח לייזר יהיו מודעים לכך שניתוח זה אינו פתרון לבעיה התורשתית. ניתוח הלייזר אמנם ישפר את ראייתם, אך ילדיהם עדיין יהיו בסיכון לפתח מיופיה. כמו כן, במקרה של מיופיה גבוהה, הם יזדקקו עדיין למעקב רופא תדיר וליתר תשומת לב לתופעות שונות המרמזות על פגיעות ברשתית הנפוצה יותר משמעותית במיופיה גבוה, למרות שעברו את הניתוח.

אם אתם שוקלים לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים מוסמך. הרופא יוכל להעריך את מצבכם, לבחון את התאמתכם לניתוח ולספק לכם מידע נוסף על היתרונות והסיכונים הכרוכים בו.

יש לזכור שניתוח לייזר הוא הליך כירורגי, ולכן קיים סיכון לסיבוכים. סיבוכים אלו עשויים להיות נדירים, אך הם עלולים להשפיע משמעותית על הראייה.

דילוג לתוכן