מידע שימושי נוסף מגיע מהסקר העולמי של פיליפ מורגן על הרגלי רישום משקפיים ועדשות ברחבי העולם.

סקר זה מתמקד בעדשות מגע ומשקפיים ומספק נתונים חשובים על הרגלי רישום ושימוש בהם ברחבי העולם. הסקר, המנוהל על ידי פרופ’ מורגן מאוניברסיטת מנצ’סטר, אנגליה, כולל נתונים ממגוון מדינות ומציג תמונה רחבה של התחום.
בישראל, הסקר מנוהל על ידי ד"ר ניר ארדינסט, והוא חלק מיוזמה בינלאומית המסקרת נתונים אפידמיולוגיים ומחקרים בתחום עדשות המגע. הסקר כולל מידע על סוגי ההתאמות של עדשות מגע, כולל עדשות קשות, רכות, קוסמטיות, היברידיות ועוד.
בנוסף, ישראל נכללה לראשונה בסקר עולמי בנושא ניהול מיופיה (קוצר ראייה), ומחקר חדש שפורסם בכתב העת Investigation in Ophthalmology and Vision Science מתאר גישות ואסטרטגיות טיפוליות של רופאי עיניים ואופטומטריסטים בעולם בנושא זה. המחקר מדגיש את החשיבות של האטת התפשטות מיופיה, שהיא בעלת סיכון מוגבר למחלות עיניים חמורות.

.
מה שאנחנו רואים בסקר העולמי של פיליפ מורגן זה עלייה במרשמים של ילדים בגילאי 6 עד 12 המקבלים עדשות רכות המיעדות להאט את התקדמות קוצר הראייה לעומת עדשות רכות לראייה יחידה. כיום כ-1/3 מאותם מטופלים עם עדשות מגע בגילאי 6 עד 12 שמקבלים מרשם לעדשות רכות מקבלים למעשה מרשם לעדשות רכות המיועדות להאט את התקדמות קוצר ראייה. למעשה זה אומר ש-2/3 מהילדים הצעירים האלה מקבלים רק מרשם לעדשות מגע עם ראייה בודדת ללא אפשרות להאט את ההתקדמות. ויש כאן ההזדמנות משמעותית רפואית ומסחרית.

אפשר לצפות שבעתיד נראה ארגונים ברחבי העולם מעודדים שימוש במוצרים האלו שמיועדים להאט את ההתקדמות המיופיה כמו המועצה העולמית לאופטומטריה. המכללה לאופטומטריסטים בבריטניה, האגודה הקנדית לאופטומטריסטים וארגונים שונים שמבינים שהמוצרים האלה עובדים ויוצאים בהצהרות כדי לעודד קלינאים לאמץ אותם ובמידה מסוימת מציעים שזה יהיה סטנדרט הטיפול.

יש לנו מוצרים זמינים. אנחנו יודעים שהם עובדים והם פשוטים לשימוש. זו האחריות המקצועית שלנו להשתמש במוצרים אלה כדי להאט את התקדמות קוצר הראייה ולמנוע מחלות ארוכות טווח. אנו יודעים שהסיכון לסיבוכים עיניים ארוכי טווח עם קוצר ראייה גבוה גדל וזו האחריות שלנו להבין את זה ולהתערב כדי לנסות להפחית את התקדמות קוצר הראייה ואפילו הפחתה קטנה יותר בדיופטר אחד יכול לעשות הבדל משמעותי מבחינה קלינית. חשוב שלא רק נפחית את המרשם, אלא את אורך העין.

חשוב להיות מציאותיים ולדעת שאנחנו מצפים שכמות ההתקדמות המיופיה תואט ולא שהמיופיה תעלם.

דילוג לתוכן