ניהול מיופיה בעידן החדש: הפתרון החדשני של Zeiss בשוק הישראלי
עולם האופטומטריה עומד בפני אתגר גובר והולך: עלייה דרמטית בשכיחות קוצר הראייה (מיופיה) ברחבי העולם. תחזיות מצביעות על כך שעד שנת 2050, כ-50% מאוכלוסיית העולם תהיה קצרת ראייה. מעבר לצורך במשקפיים או עדשות מגע, מיופיה גבוהה קשורה בסיכון מוגבר לבעיות עיניים חמורות יותר בהמשך החיים, כגון בעיות רשתית, היפרדות רשתית, ובעיות קטרקט שונות. לפיכך, קיים צורך דחוף לטפל בנושא המיופיה, במיוחד אצל ילדים, במטרה להאט את התקדמותה ולמנוע סיבוכים עתידיים.
חברת Zeiss, מציגה כעת חידוש משמעותי בשוק הישראלי לניהול מיופיה. למעשה, Zeiss פעילה בתחום ניהול המיופיה כבר למעלה מ-20 שנה, עם נוכחות חזקה במיוחד בשוק האסייתי. הניסיון הרב והמחקרים הנרחבים שביצעה החברה לאורך שני עשורים הובילו לפיתוח עדשה מיוחדת, המיועדת להאט את קצב התקדמות קוצר הראייה אצל ילדים.
בטח, הנה מאמר מקיף על עדשות ZEISS MyoCare, המבוסס על המידע מהמקורות שסיפקת:
חדשנות בטיפול בקוצר ראייה אצל ילדים: הכירו את עדשות ZEISS MyoCare
קוצר ראייה, הידוע גם כמיופיה, הוא לקות ראייה שבה עצמים מרוחקים נראים מטושטשים, מכיוון שהתמונה נוצרת לפני הרשתית בתוך העין. בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה משמעותית בשכיחות קוצר הראייה, ובפרט בקרב האוכלוסייה הצעירה. כאשר ילדים מפתחים קוצר ראייה בגיל צעיר, הם נמצאים בסיכון גבוה יותר להתפתחות קוצר ראייה גבוה בעתיד. הסיבה לכך היא שמצפות להם שנים רבות יותר שבהן קוצר הראייה יכול להתקדם. ללא טיפול מוקדם ויעיל, התקדמות זו עלולה לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים של הילד ולהגדיל את הסיכון לבעיות ראייה ארוכות טווח בעתיד.
הצורך בפתרון מתקדם
קוצר ראייה מתקדם בילדים דורש יותר מסתם תיקון ראייה רגיל. בעוד שמשקפיים סטנדרטיים או עדשות מגע יכולים לספק ראייה ברורה ונוחה על ידי תיקון מצב הראייה הנוכחי, לרוב הם אינם מסוגלים להאט את קצב התקדמות קוצר הראייה עצמו. יש צורך בעזרי ראייה שמעניקים לילד ראייה צלולה, נוחה, ובה בעת מטפלים בהתקדמות הלקות.
ZEISS מציגה את הפתרון: עדשות MyoCare
ZEISS, המבוססת על עשור של ניסיון בפיתוח עדשות לטיפול בהתקדמות קוצר ראייה, מציגה את עדשות MyoCare. עדשות אלו מתוכננות לספק ראייה טובה ואיכותית, ובמקביל לטפל ולהאט את התקדמות קוצר הראייה בילדים. העיצוב של עדשות MyoCare הוא חדשני ומבוסס על המומחיות והחדשנות המוכרת של ZEISS.
כיצד פועלות עדשות ZEISS MyoCare?
היעילות של עדשות ZEISS MyoCare מבוססת על מספר טכנולוגיות ותכונות מרכזיות:
- טכנולוגיית C.A.R.E.® הרשומה כפטנט: זוהי טכנולוגיה ייחודית הכוללת מבנה עדשה ספציפי שתוכנן להאטת התקדמות קוצר הראייה אצל ילדים. טכנולוגיה זו מאפשרת טיפול יעיל על ידי האטת התארכות גלגל העין, תוך מתן ראייה נוחה וטובה.
- יעילות מוכחת מדעית: עדשות MyoCare הוכחו מדעית כיעילות בהאטת התקדמות קוצר הראייה, הן מבחינת האורך של גלגל העין והן מבחינת שינויים בתשבורת. יעילות זו נבדקה במחקר קליני פרוספקטיבי, כפול-סמיות ומבוקר שנערך באוניברסיטת וונג'ואו בסין.
- הסתגלות קלה: תוכננו לאפשר הסתגלות נוחה ומהירה, ללא מאמץ, לרוב תוך יום אחד.
- ראייה נוחה: מספקות ראייה נוחה וברורה לכל המרחקים ולכל הכיוונים.
- עיצובים מותאמים גיל: העדשות זמינות בעיצובים המותאמים ספציפית לגיל הילד, על מנת להבטיח תוצאות מיטביות.
- ציפוי ZEISS DuraVision: כוללות ציפוי איכותי נגד השתקפות והחזרת אור, וכן עמידות מוגברת לשריטות. תכונה זו חשובה במיוחד עבור ילדים צעירים ופעילים.
- טכנולוגיית ZEISS UVProtect: מספקות הגנה מלאה מפני קרינת UV מזיקה. הגנה זו חיונית להגנת עיני הילד, במיוחד בזמן פעילויות בחוץ.
זמינות
עדשות ZEISS MyoCare ניתנות להשגה באופטיקות פרטיות.
העלייה בשכיחות קוצר הראייה בילדים והסיכונים הכרוכים בהתקדמותה מדגישים את החשיבות של טיפול שאינו מסתפק רק בתיקון הראייה. עדשות ZEISS MyoCare מציעות פתרון מתקדם המבוסס על טכנולוגיה מוכחת מדעית, המסייע להאט את התקדמות קוצר הראייה תוך מתן ראייה ברורה, נוחה ומוגנת. זהו צעד משמעותי בהתמודדות עם האתגר של קוצר ראייה אצל ילדים ובהגנה על בריאות עיניהם לטווח הארוך.
התיאוריה מאחורי העיצוב החדשני
העדשה החדשה מבוססת על תיאוריה מרכזית בתחום ניהול המיופיה, המכונה "היפרופית די-פוקוס פריפריאלי" (Hyperopic Defocus). בקרב אנשים מיופיים, האור נשבר לפני הרשתית, מה שגורם לטשטוש בראייה המרכזית. אולם, בפריפריה של הרשתית, האור נוטה להישבר מאחורי הרשתית (מצב של היפרופית די-פוקוס). התיאוריה גורסת כי מצב זה של די-פוקוס היפרופי בפריפריה הוא אחד הגורמים התורמים להתארכות גלגל העין, תהליך המוביל להחמרת המיופיה.
מטרת העדשה החדשה היא לשנות את שבירת האור בפריפריה של הרשתית ממצב של היפרופית די-פוקוס למצב של מיופיק די-פוקוס. כלומר, לגרום לאור להישבר לפני הרשתית גם בפריפריה. מצב זה של מיופיק די-פוקוס פריפריאלי אמור להאט או לעצור את האות התורם להתארכות גלגל העין.
Zeiss לקחה את התיאוריה צעד אחד קדימה ושילבה בה את רעיון ה**"סימולטניוס די-פוקוס" (Simultaneous Defocus)**. המשמעות היא שהעדשה יוצרת פוקוס ודי-פוקוס בו-זמנית באזור הפריפריאלי. במילים אחרות, חלק מהאור נשבר לכיוון המרכז ומגיע לפוביה (האזור המרכזי של הרשתית) לראייה חדה, בעוד חלק אחר מהאור נשבר לפני הפריפריה של הרשתית ויוצר את המיופיק די-פוקוס הרצוי. רעיון זה של סימולטניוס די-פוקוס מחזק בצורה משמעותית את האות התורם לעצירת התארכות גלגל העין.
השראה ועיצוב העדשה בפועל
העדשה כוללת אזור מרכזי (Central Zone) שהוא "נקי לחלוטין" ומאפשר ראייה חדה מאוד המגיעה לפוביה ברשתית. סביב אזור מרכזי זה נמצאת הפריפריה של העדשה, שהיא פריפריה מורכבת הכוללת "קרעים" ו"חלקים" בין המודלים, הנקראים "פליפה" (Flipa) או "פיל פקטור" (Feel Factor). אזורים אלו אחראים ליצירת המיופיק די-פוקוס הרצוי. צייס הקדישה מחקר רב לאורך 20 שנותיה בתחום כדי להבין את הגודל האופטימלי של האזור המרכזי ואת המרחקים והמידה של המיופיק שיפט שיש ליצור בפריפריה, וזאת כדי לאפשר לילד לראות היטב גם בפריפריה למרות הדי-פוקוס הטיפולי.
טכנולוגיית Freeform וראייה היקפית חדה
אחת השאלות שעשויות להתעורר נוגעת לאופן שבו הילד רואה בבירור בפריפריה כשהוא מזיז את העיניים, למרות נוכחות אזור טיפולי זה. Zeiss התמודדה עם אתגר זה על ידי פיתוח טכנולוגיית Freeform ייחודית. טכנולוגיה זו מבטיחה שהעדשה "מלוטשת לפי כל נקודה ונקודה", גם בפריפריה, כדי לאפשר לילד לראות בחדות גם כשהוא מזיז את עיניו.
גישה מותאמת אישית לפי גיל וקבוצות טיפול
צייס דוגלת בגישה של "Not 1 size fits all". מחקרים שונים הובילו את החברה להבין שאין טיפול אחד המתאים לכל הילדים. ישנם טיפולים שונים המותאמים לקבוצות גיל שונות. לילדים עד גיל 10 יש טיפול הנחשב ל"אגרסיבי" יותר, ואילו לילדים מעל גיל 10 יש טיפול אחר. ההבדלים בין קבוצות הגיל מתבטאים, בין היתר, בגודל האופטיק זון (אזור הראייה המרכזי): 7 מ"מ לילדים צעירים יותר (עד גיל 10) ו-9 מ"מ לילדים מבוגרים יותר (מעל גיל 10). גם מידת המיופיק שיפט (המיופיק די-פוקוס) שונה בין קבוצות הגיל, ומותאמת לצרכים הספציפיים.
מחקרים קליניים ותוצאות
צייס עורכת מחקר קליני מתמשך ומתעדכנת על תוצאותיו באופן שוטף. תוצאות המחקר מדווחות כל שישה חודשים וכוללות נתונים מפרמטרים שונים, כמו אחוזים, דיופטר, והתארכות גלגל העין. תוצאות אלו זמינות לאנשי המקצוע המשתמשים בטכנולוגיה.
שיקולים פרקטיים: התאמה, ספורט, עלות והתמדה
הצגת עדשות חדשות לניהול מיופיה מעלה מספר שיקולים פרקטיים חשובים:
- התאמה ומרכוז (Fitting and Centration): רופאי עיניים מעלים לעיתים חשש לגבי האופן שבו העדשות "יישבו" על פני הילד ומרכז העדשה ישב בדיוק מול האישון. Zeiss הדגישה את חשיבות ההתאמה הנכונה והמרכוז המדויק, ואת ההזדמנות של אופטומטריסטים לבצע זאת בצורה הטובה ביותר.
- ספורט: ילדים רבים עוסקים בפעילות ספורטיבית, ויש חשיבות לכך שהעדשות יהיו נוחות ויעילות גם בזמן פעילות דינמית. Zeiss ערכה שאלת מחקר בנושא זה ומצאה כי 99% מהילדים המשתתפים אמרו שהעדשה מצוינת ונוחה לעולם הספורט.
- עלות: עדשות לניהול מיופיה נחשבות לרוב ליקרות, מה שיכול להוות אתגר עבור משפחות, במיוחד אלו עם מספר ילדים הזקוקים לטיפול. Zeiss התייחסה לכך והציגה פתרון: השקת עדשות ניהול מיופיה בגימור של עדשה חד מוקדית (Single Vision Finish). צייס היא החברה הראשונה והיחידה בשוק הישראלי המציעה כיום עדשות כאלו "מהמדף" במגוון רחב של טווחים (מ-6 עד +2 צילינדר, אינדקסים 1.59, 1.6 ו-Platinum). זהו יתרון משמעותי ברמת המחיר, האיכות והזמינות.
- התמדה: כדי להשיג את התוצאות הקליניות המצופות, חיוני לוודא שילדים מרכיבים את המשקפיים באופן קבוע, לפחות 12 שעות ביום.
השקה בשוק הישראלי
Zeiss משיקה את העדשות החדשות לניהול מיופיה בשוק הישראלי, ומציעה כאמור גם את האפשרות החדשנית של עדשות בגימור חד מוקדי. השקה זו מסמלת "הזדמנות מהסרטים" עבור אופטומטריסטים ואנשי מקצוע להציע ללקוחותיהם מוצר מוביל וחדשני בתחום החשוב של ניהול מיופיה.
העלייה בשכיחות המיופיה והסיכונים הבריאותיים הנלווים לה מחייבים פתרונות יעילים. צייס, עם ניסיון של 20 שנה בתחום ומחקרים מתמשכים, מציגה עדשת ניהול מיופיה חדשנית המבוססת על תיאוריות מתקדמות כמו היפרופית די-פוקוס וסימולטניוס די-פוקוס. העיצוב הייחודי, בשילוב טכנולוגיית Freeform, מבטיח גם יעילות בהאטת התקדמות המיופיה וגם ראייה חדה ונוחה לילדים, כולל בזמן פעילות ספורטיבית. הגישה המותאמת אישית לפי גיל והשקת העדשות בגימור חד מוקדי בשוק הישראלי הופכים את הפתרון של Zeiss לנגיש ואטרקטיבי עבור אנשי המקצוע והמשפחות כאחד. צייס שואפת לספק ערך נוסף לאופטומטריסטים ולאפשר להם להגשים את שאיפותיהם, הכוללות מתן המוצרים הטובים ביותר למטופליהם והצלחה מקצועית.